kpssözel öğretim yöntemleriprofesor teknolojiprofesorteknolojiprofesör teknolojitekniktemel kavramlaryöntem
Özel Öğretim Yöntemleri Temel Kavramlar
Özel Öğretim Yöntemleri Temel Kavramları
Tanım
Bilgilerin,
becerilerin ve davranışların öğretilmesi ve kazandırılması için kullanılan
usullere, yollara veya tekniklere öğretim yöntemleri denilmektedir.

Olay
Tabanlı Öğrenme Nedir?
Kavrama
düzeyindeki davranışların kazandırılmasında kullanılan öğretim yöntemidir. Yaşanmış
olaylar sonucunda öğrenciler benzer durumlarda neler yapabileceklerini tartışarak,
araştırma yaparak, olaydaki amacı kendi yaşamlarıyla ilişkilendirerek
becerileri kazanırlar.
Problem
Tabanlı Öğrenme
Bir
problemin farklı boyutlarıyla ele alınması, analiz edilmesi, eldeki olanak ve
araçların problemin çözümünde etkin olarak kullanılmasıdır. “Bu bilgileri neden
öğreniyoruz? , Gerçek hayatta kullanacak
mıyız?” gibi soruların cevaplarının bulunmasını sağlar. Tahmin etme, anlama,
analiz etme, çözüm üretme gibi beceriler kazandırır. Zamanı etkili yönetmeyi,
olaylara daha hızlı çözüm üretmeyi kolaylaştırır.
İşbirliğine
Dayalı Öğretim
Öğrencilerin
ortak bir amaç birbirlerinin öğrenmesine yardım ederek doğrultusunda küçük
gruplar halinde çalışmaları sonucu öğrenmenin gerçekleşmesi yöntemidir.
Motivasyonu artırır, liderlik, dinleme, tartışma, işbirliği yapma gibi
beceriler kazandırır. Sosyalleşmeyi artırır.
WEB
2.0 Araçları İle Öğrenme
Web
2.0, O'Reilly Media tarafından 2004'te kullanılmaya başlayan bir sözcüktür ve
ikinci nesil internet hizmetlerini - toplumsal iletişim sitelerini, vikileri,
iletişim araçlarını, folksonomileri- yani internet kullanıcılarının ortaklaşa
ve paylaşarak yarattığı sistemi tanımlar. Bu şekilde öğrenenler bilginin pasif
alıcısı olmaktan ziyade bilgiyi bulan, kullanan, yorumlayan, eleştiren ve
değerlendiren olmanın da ötesine geçerek bilgiyi üreten, yapılandıran, kendi
öğrenmesini sağlayan ve bu süreci bu araçlar yardımıyla değerlendiren bir
kimliğe bürünmüşlerdir.
Mikro Öğretim
Mikro
öğretim ilk kez 1960 yılında ABD’de Standford
Üniversitesinde öğretmen eğitiminin niteliğini arttırmak amacıyla bir
grup eğitimci tarafından deneysel programın bir parçası olarak
geliştirilmiştir.
· Anında
değerlendirme yapılmasını sağlamak.
· Aktif
öğrenmeyi sağlamak.
· Mikro
öğretim gerçek yaşantılar kazandırmayı amaçlar.
Soru
Cevap Yöntemi
Soru
sormak her türlü öğrenmenin başıdır. Kafasında herhangi bir konu hakkında soru
oluşturan kişi, artık meselenin farkına varmış, onun çözüm yolunu aramaya
başlamış demektir. Ona, rasyonel ve bilimsel yolla soruya cevap arama yolu
öğretilirse, o problemi güzel bir metotla çözebilecek demektir. Bu yöntemin esası
öğretilmek istenen bilgilerin soru sorularak öğrencinin kendisine
buldurulmasıdır.
·
Öğrencileri düşünmeye yöneltmek,
·
Öğrencileri derse katmak,
·
Anlaşılmayan noktaları ortaya çıkarmak,
·
Öğrencilerin bildiklerini ve bilmediklerini ortaya
çıkarmak,
·
Önemli olan noktayı vurgulamak,
·
Pekiştirme işlemini yapmak yani pekiştireç vermek,
·
Konuyu tekrar etmek için kullanılır.
Anlatım
Yöntemi
Anlatım
yöntemi, öğretmenin bilgilerini; pasif bir şekilde oturarak dinleyen
öğrencilere otokratik bir biçimde ilettiği geleneksel bir yöntemdir. Anlatım en
eski öğretim yöntemidir. Daha çok bilgi düzeyindeki hedef alanın
kazandırılmasında kullanılır.
Benzetim
Yöntemleri
Sınıf
içinde öğrencilerin bir olayı gerçekmiş gibi ele alıp üzerinde çalışma
yapmalarına olanak sağlayan bir öğretim tekniğidir. Diğer bir deyişle öğrenmeyi
desteklemek amacıyla gerçeğe uygun olarak geliştirilen bir model üzerinde
yapılan bir öğretim yaklaşımıdır
Gösterip
Yaptırma Yöntemi
Gösterip
yaptırma yöntemi, bir işlemin uygulanmasını, bir araç gerecin çalıştırılmasını
önce gösterip açıklama sonra da öğrenciye alıştırma ve uygulama yaptırarak
öğretme yoludur.
Oyun Tabanlı Öğretim
Oyun tabanlı öğrenme
ortamları daha önceden tasarlanmış problemin senaryolara yerleştirilmesi ile
oluşturulur. Oyun tabanlı öğrenme ortamlarında;
•
Öğrenciler problemi oluşturur.
•
Bu problemin çözümü için çözüm yolları
geliştirir.
•
Kullandıkları çözüm yolu ile problemi
çözmeye çalışır.
Oyun
tabanlı öğrenmede geri bildirimin verilmesi çok önemlidir. Böylece öğrenciler
hatalarını hemen düzeltmek için harekete geçerler.Oyun tabanlı öğrenme
sayesinde öğrenciler öğrenme ortamlarında iyi vakit geçirirler. Eğitsel
bilgisayar oyunları öğrencilerin motivasyonunu artırır. Ayrıca onları derse
karşı istekli hale getirir. Bu nedenle oyunların öğretim ortamlarında
kullanılması faydalıdır.
0 yorum