etkili sunum teknikleriprofesor teknolojiprofesorteknolojiprofesör teknolojisunum hazırlamasunum kurallarısunum teknikleri
Etkili Sunum Teknikleri Ve Önemi
Etkili Sunum Teknikleri
Sunum
Nedir?
Bir konuyu, mesajı iletmek
amacıyla gerçekleştirilen sözlü ve/veya görsel iletişimdir. Anlatılan konuya
dikkat çekmek, bunu yaparken birden fazla duyuya hitap etmek, soyut öğeleri
somutlaştırmak, anlaşılırlığı artırmak, tekrar tekrar kullanılabilmesini
sağlamak ve hatırlamayı kolaylaştırmak için sunumlar kullanılmaktadır.
Etkili Sunum Yapmak Neden
Önemli?
Sunum yapan ve sunumu dinleyenin konuyu anlamak/anlatmak için harcadığı
zamanı kısaltır. Anlattığınız konunun ve o konuda ki düşüncelerinizin kabul
görmesini sağlar. Dinleyicilerde öğrenme isteğini artırır. Karmaşık konuların
anlaşılmasını basitleştirir. Tüm bu etkileri sağlayarak sunumdan elde edilecek
sonucu artırır.
Sunuma Hazırlık Nasıl
Yapılır?
Hazırlıklar dört farklı aşamadan
oluşur:
· Sunum amacının
belirlenmesi,
Sunumun amacı
belirlendiğinde kullanılacak metaryel ve o anlatılacak konuda ki değinilecek
önemli noktaların belirlenmesini kolaylaştırır.
·
Sunumun planlamasının yapılması,
Her amaca ulaşmak
için bir plan yapılması ve o plana uyulması gerekmektedir. Sunum içinde bir
planımızın olması çok önemlidir.
·
Sunumun yapılacağı yerin ve kullanılacak teknik
donanımın tanınması,
Sunum esnasında bir
sorun yaşamamak için sunum yapılacak yerin daha önceden ziyaret edilmesi,
kullanılacak bilgisayar ve projeksiyon cihazının sorunsuz çalıştığından emin
olmak gerekmektedir.
·
Dinleyiciler hakkında bilgi sahibi olunması.
Her dinleyici
kitlesinin eğitim durumu, yaşı, cinsiyeti vb. gibi özelliklerinin bilinmesi sunumu
onlara göre özelleştirmeyi ve konunun aktarılmasını kolaylaştırır.
Sunum Nasıl Hazırlanmalı?
·
Herkesin dikkatini çeken bir “Giriş”,
Güzel ve dikkat çeken
bir giriş hazırlamak anlatıcının ve dinleyicilerin rahatlamasına, anlatılacak
konunun genel hatlarının belli olmasına ve konunun öneminin anlaşılmasına
olanak sağlar.
·
Sunmak istediğiniz bilgiyi net ve basit bir
şekilde ifade eden “Gelişme” (içerik),
Gelişme bölümünde
anlattığınız konu yada fikrinizi destekleyici veriler kullanmak etkililiğinizi
ve inandırıcılığınızı artırır.
·
Sunumunuzu özetleyen bir “Sonuç” bölümünden
oluşmalıdır.
Sunumda ki önemli
noktaların kısa bir özeti niteliğinde olmalı ve bu önemli noktaları
dinleyicilere hatırlatmalıdır. Ayrıca sunumu hazırlayan kişinin iletişim bilgilerine
yer verilmelidir.
Sunum Hazırlama Araçları
· Microsoft PowerPoint
· Prezi
· Google Slaytlar
· Microsoft Sway
· Canva
· Adobe Spark vb.
Sunum Düzeni Nasıl Olmalıdır?
· Kenar boşluklarına dikkat edilmelidir.
· Her sayfada 7 satır kullanılmalıdır.
· Her satırda 8 kelime kuralına dikkat
edilmelidir.
· Her sayfada aynı yazı fontu kullanılmalıdır.
· Yazım ve Dilbilgisi hatası olmamalı.
· Slaytın içeriği ile uyumlu bir başlık kullanın.
· Metnin hepsi büyük, italik ya da altı çizili olmamalı.
· Kısa cümleler kullanılmalı.
· Slaytta çok fazla görsellik kullanılmamalı.
· Bol renkli dikkat dağıtan yazılar kullanılmamalı.
· Slaytın zemini açık, yazıları koyu veya tam
tersi olmalı.
· Gereksiz ve göz yoran animasyonlar
kullanılmamalı.
0 yorum